Strategia de business este înainte de orice un leap of trust

A face strategie de business înseamnă a provoca un salt în necunoscut. Înseamnă a părăsi drumul ”sigur” al lucrului de pe o zi pe alta și de a investi efort, timp și bani într-un viitor intangibil acum.

Or acest lucru este extrem de greu de făcut. În primul rând că am nevoie, ca lider, să îi conving pe oameni că saltul în necunoscut este mai bun decât lucrul de pe o zi pe alta.

Apoi trebuie să îi asigur că acest ”necunoscut” este dezirabil și realizabil și că valoarea acestui obiectiv pentru companie se poate traduce direct în valoare personală pentru ei.

Apoi să le arăt că știu drumul și că pot să îi conduc până acolo.

Apoi să le dau încrederea că și ei sunt în stare să parcurgă acest drum.

A face strategie vie de business înseamnă mai mult decât un leap of faith personal ci, înainte de orice, e un leap of trust în lider

Strategia începe așadar nu de la planul strategic ci de la un lider și de la o viziune. Dacă nu am lider, nu am viziune. Și dacă el nu crede 150% în acea viziune și dacă nu poate provoca acest ”leap of faith” în echipa sa, atunci orice planificare strategică este 100% inutilă. Și, mai grav, afectează capitalul de încredere al managerului.

Nici un fel de excel și nici un fel de power point nu poate suplini lipsa de viziune și lipsa unui lider capabil de a provoca un leap of trust.

În strategy coaching lucrez cu oameni care își definesc viziunea și care pot apoi să inspire celor din jur un leap of trust. Și abia apoi facem strategie.

Strategia de business înseamnă 99% viziune, leadership și încredere. Restul sunt detalii pe care orice consultant le poate face.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.