Cum se schimba relatia cu clientul in era COVID19?

Primul lucru care se schimbă radical în era COVID19 (sau în Low Touch Economy, cum îi spun cei de la Board of Innovation) este modul în care vindem și tipul de relație pe care trebuie să îl regândim cu clienții.

Așadar, primul contact (dur) cu noua realitate este în vânzări. Aici este punctul cel mai fierbinte și, în același timp, locul de unde putem lua cele mai multe informații pentru a lua decizii corecte pentru ”a naviga în vremuri de incertitudine” (sic!).

Am invitat-o pe Anca Ioana-Bândac, Manager Relații cu Clienții de la MiniCRM (www.minicrm.ro) la o discuție liberă despre ce am văzut noi doi dar mai ales Anca (ea e aici profesionistul relațiilor cu clienții ai unei companii care face un foarte bun soft de management al relațiilor cu clienții) că se schimbă în această perioadă în relația cu clienții.

Companiile în continuare nu investesc în dezvoltarea relației cu clienții lor.

Chiar și după această criză, un soft ca MiniCRM (care este un CRM super flexibil și care permite un management detaliat al relațiilor cu clienții) încă este folosit destul de mult pentru a ușura rolul echipei de vânzări și pentru raportare și nu pentru a aduce valoare la client.

Cea mai importantă resursă pentru vânzări este în continuare clientul tău

Transferul de încredere este aproape singura monedă de schimb care funcționează într-o lume în care nu mai există siguranță. De aceea, vei vinde către cei cărora le poți oferi încredere. Astfel, vei vinde în primul rând către clienții tăi și mai ales către partenerii lor.

Trei pași pe care îi poți face acum:

  1. Colectează feed-back de la clienții tăi și redefinește-ți profilul acestora (ce valori s-au schimbat, ce apreciază mai mult sau mai puțin față de perioada de dinainte de 15 martie)
  2. Redefinește-ți strategia de portofoliu: ce produse și servicii se adaptează acum cel mai bine acestor cerințe? poți crea altele?
  3. Redefinește-ți strategia de marketing: cum vei alege să îți comunici de acum înainte value proposition astfel încât clienții tăi să perceapă corect că produsele și serviciile tale le aduc valoare și sunt esențiale pentru ei
  4. Redefinește-ți vânzările: disciplină și consistență pe noile obiective

1 thought on “Cum se schimba relatia cu clientul in era COVID19?”

  1. Pingback: Low-touch economy trebuie sa insemne pentru noi high-touch business - Razvan Nicoara

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.