COVID 19 Orizonturi strategice 27 aprilie – 8 mai

În aproape 15 zile se încheie perioada de ”urgență”, cea în care carantina ne-a obligat să reducem drastic ritmul de business și în care am lucrat, în prima parte, în regim de business war room (cu focus pe menținerea proceselor cheie de business).

Acum ne îndreptăm spre un nou ”normal”, o perioadă destul de lungă în care vom trăi și vom face business în Low Touch Economy.

Care sunt noile premise în care vom face business de acum înainte?

  1. Virtualizarea business-ului: într-o societate în care distanțarea fizică este regulă, relaționarea virtuală devine, de asemenea, regulă; suntem deja într-o societate virtuală și intrăm și într-un mod de lucru de business în care virtualul devine, de asemenea, regulă
  2. Schimbarea radicală a marketing-ului și vânzărilor: într-o societate cu valori schimbate și cu relații virtuale noul marketing și noul proces de vânzări vor fi radical diferite față de cele de acum 2 luni
  3. ”Esențializarea” produselor și serviciilor : tot ce nu va fi considerat ”necesar”, ”esențial” va fi eliminat din lista scurtă de achiziții; în următoarele 2-4 luni va fi o perioadă radical opusă consumerismului relaxat de acum 2 luni)
  4. Nevoia acută de digital leadership: un business virtual nu se poate susține decât cu un leadership adaptat la aceste condiții, un digital leadership; de acum înainte, pentru o lungă perioadă de timp, digital leadership va fi noua competență care se va cere acut în business
2020.04.28 Concluzii re start

Ce trebuie să facem pentru a ne pregăti de re-start?

Primul lucru de care avem nevoie este să găsim liderii care pot provoca și promova transformarea rapidă a business-ului și adaptarea lui la noile condiții. Primul lucru de care avem nevoie este de a identifica și forma / dezvolta competențe de digital leadership.

2020.04.28 To do list restart
  • Value proposition redefinit (esențializat)
  • Business model Low Touch Economy (valabil pentru 12 luni)
  • Portofoliu de produse și servicii restructurat (inclusiv prețuri și politici comerciale)
  • Începere training echipe vânzări și de suport clienți 
  • Strategie nouă de marketing (deja existentă sper) și trecerea la execuția ei
  • ROI actualizat (cu integrare proceduri noi de control acces și lucru în echipă + relații exterior)
  • ROI comunicat și explicat angajaților (în perioada 8-18 mai)
  • Responsabil pentru controlul respectării acestor condiții 
  • Nou pachet de beneficii, salarial și motivațional pentru angajați (remote, parțial remote, etc)

Training pentru manageri și coordonatori pentru team soft skills (care, de acum vor fi hard skills) = DIGITAL LEADERSHIP

Concluziile și recomandări COVID 19 27 aprilie – 8 mai 2020