Dezvolt strategii cu oameni care sunt sau vor să devină lideri și care vor să își dezvolte afacerea

Strategia de dezvoltare a afacerii implică schimbare, transformare. Iar pentru a provoca o transformare ai nevoie să poți influența oamenii, valorile și atitudinile lor, să îi poți convinge și să îi poți atrage de partea viziunii tale. 

Adică ai nevoie de leadership.

Prin coaching te putem dezvolta ca lider și cu strategie îi putem da firmei tale un impact real in business.

Razvan Nicoara: ce fac

Am 15 ani de experiență în consultanță de afaceri cu proiecte de audit de comunicare și marketing, optimizare procese de business, diagnoză de afaceri și dezvoltare și implementare de strategii de business în peste 160 de companii.

Am lucrat cu sute de manageri și antreprenori și am învățat ca strategiile vii, cele care se implementează cu adevărat și care au rezultate concrete se pot fac doar cu lideri autentici, pasionați de ceea ce fac, care au o viziune clară și o motivație puternică și care pot transmite aceste valori și celor din jur.

Am coordonat și coordonez echipe multidisciplinare în proiecte de consultanță de afaceri mai ales pentru antreprenori.

De asemenea, am fost implicat si in procese de evaluare de business pentru mergers & acquisitions, repoziționare pe piață, rebranding și startup-uri.

Expertize mea:

Diagnoza afacerii (business diagnostic) (McKinsey 7S)

Strategii de afaceri și implementarea acestora alături de echipa clientului; consultanță pentru management strategic

Strategii de marketing

Optimizarea proceselor de afaceri (BPO – Business Process Optimization)

Definire și optimizare modele de afaceri (business model)

Definire propuneri de valoare (Value Proposition)

Coaching pentru echipe (Team Coaching)

Executive coaching (coaching cu antreprenori sau manageri pentru a dezvolta și implementa strategii de afaceri)

Cursuri strategie pentru afaceri

Câțiva din clienții pentru care am lucrat:

clienti

Valorile mele

Integritate

A face strategie înseamnă a avea puterea de a spune și a recunoaște adevărul, realitatea, de a ne asuma obiective autentice și de a face din onestitate prima regulă de lucru în echipă.

Inovație

La baza strategiilor de succes se află întotdeauna abordările creative și curajul de a le duce la îndeplinire; în acest caz inovația devine regulă, nu o excepție.

Insight

Știu că e extrem de important să înțeleg și simt ce vrea clientul meu înainte de orice și abia apoi să fac tot ce pot ca să aduc acest insight în strategia de afaceri pe care o realizăm.

Impact

Orice strategie de afaceri trebuie să aibă un impact, un efect în afacerea respectivă; dacă nu are impact, atunci nu e strategie; dacă nu are impact relevant, atunci nu e suficient de bună.

Razvan Nicoara: cine sunt

Am absolvit Facultatea de Filosofie din București și ar fi trebuit să fac analiză politică. Cel puțin așa era stabilit și, în ultimii ani de facultate și puțin după aceea, chiar asta am și făcut. Am lucrat pentru câteva partide (liberale), am trecut prin câteva campanii electorale și am fost alături de oameni în care am crezut. Însă, de la un moment dat, nu mai putut face asta.  

Am trecut de la analiza discursului politic la analiza de comunicare și am construit prima metodologie concretă de analiză de brand în media în acel moment.

Am fost printre primii oameni care au realizat in Romania proiecte de audit de comunicare organizațional si evaluare de perceptie de brand in media, pentru companii mari, lideri de piata, pe vremea când nimeni nu stia ce inseamnă ”CSR”, iar Facebook-ul nu exista.

Apoi m-am specializat in management organizational si optimizarea proceselor de business. De această dată, analiza a fost urmată și de rezultate concrete, prin implementarea de proiecte de business, ca manager de proiect. De atunci, am continuat sa lucrez in diagnoză de business și optimizare de procese de business, pentru companii din România și din afară.

Sunt un filosof care, de peste 15 ani, analizez businessul cu metodele vechilor greci: le caut întrebarile importante, iar nu răspunsurile, dinamicile și procesele, iar nu schemele, tendințele, iar nu cifrele. Și apoi le face mai simple și mai eficiente și le dă înapoi companiilor, ca să le folosească mai bine.

Consultant strategie de afaceri și business coach pentru antreprenori

In 15 ani de experienta in consultanta de business cu proiecte de audit de comunicare si marketing, optimizare procese de business, diagnoză de business și dezvoltare și implementare de strategie de business in peste 160 de companii si in lucrul cu sute de manageri si antreprenori am invatat ca strategiile vii, cele care se implementeaza cu adevarat si care au rezultate concrete se fac doar cu oameni autentici, pasionati de ceea ce fac, care au o viziune clara si o motivatie puternic si care pot transmite aceste valori si celor din jur. 

Lucrez cu oameni care sunt sau vor sa fie lideri

Expertiza mea de consultant este in zona de comunicare si marketing strategic (audit de comunicare și strategie de marketing si comunicare), BPM (optimizare procese de business), diagnoza si analiza de business (McKinsey 7S), business model innovation si design și implementare de strategie de business.

Am coordonat si coordonez echipe multidisciplinare in proiecte de consultanta de business.

De asemenea, am fost implicat si in procese de evaluare de business pentru mergers & acquisitions, repozitionare pe piata si rebranding si startup-uri.

Lucrez impreuna cu oameni, nu pentru companii

Acum 4 ani incepeam sa fac business coaching pentru ca am inteles ca proiectele mele de consultanta de strategie de business nu pot avea succes decat cu manageri si lideri care stiu ce vor cu adevarat si care fac cu adevarat ce stiu pentru a ajunge la obiectivele lor. 

Rezultatul…? De la o rata de implementare de 30% (in 2017 din 10 clienți doar 3 implementau strategia propusa) am ajuns sa am o rata de succes de peste 80% (in 2020 din 10 clienți doar unul – doi nu implementeaza strategia propusa si definita impreuna). Si aceasa rata de succes este imensa in industrie 🙂

Astfel ca de peste 3 ani fac si consultanta de strategie de business integrata cu coaching de business (executive coaching, business coaching, team coaching) cu, deja, peste 20 de companii si, probabil, spre 70-80 de manageri si lideri cu care am adunat peste 500 de ore de coaching

Strategia de afaceri începe de la Leadership

Una din analizele obligatorii pe care le fac in etapele de diagnoza de business, inainte de pune chiar problema de a reliza si implementa o strategie de business, este evaluarea competentelor de leadership din companie. Fara oameni care au capacitatea de a influenta valorile si comportamentele altor oameni, nu se poate face strategie. Leadership-ul este conditie necesara (dar nu si suficienta) pentru strategia de business.

Strategia de afaceri are impact maxim dacă începe cu coaching

Coaching-ul este pentru claritate, pentru inovatie si pentru dezvoltarea unei discipline solide de a lua decizii si de a actiona. Acestea sunt ingrediente necesare pentru o strategie de business de success.

Astfel ca, fara sa le amestec, sunt business coach atunci cand suntem in etapa de creatie si dezvoltare de strategie de business si consultant de business atunci cand vine vorba de executie si implementare.