Prima pagină » Strategie de business » Audit strategie de business

Audit strategie de business

Auditul de strategie de business este un proces de evaluare, analiza, clarificare si imbunatatire a strategiei de business a companiei tale si raspunde la trei intrebari: 

  1. Care este strategia ta business?
  2. Cat de optima este strategia ta de business pentru indeplinirea obiectivelor tale?
  3. Cat de bine pregatita este compania pentru a implementa si executa eficient si performant strategia de business?
Auditul de strategie de business se poate aplica atat la strategia de business integrata (cea a intregii companii i.e. corporate level strategy) cat si la strategii de business la nivel de business (comerciale, produse, pozitionare etc) sau functionale (strategii de marketing, de comunicare, de HR, IT, de dezvoltare organizationala etc).

Auditul de strategie de business implica 3 etape principale

a.formularea clara a acesteia (adesea strategia de business nu este clar si complet formulata) și formularea clară a obiectivului strategic de business; 

b. analiza impactului sau real (in ce masura are sanse sa atinga obiectivele  de business asumate) si 

c. o analiza a resurselor si capabilitatilor din companie si in ce masura aceastea sunt suficiente pentru implementarea si executarea strategiei de business pentru  a obtine rezultatele intentionate.

Principalul obiectiv al auditului de strategie de business nu este de a da un ”verdict” (daca strategia e buna etc). 

Obiectivul este de a stabili un set de riscuri si de puncte tari ale strategiei respective, de a oferi o formulare mai corecta a obiectivului de business si a strategiei si de a pregati echipa pentru implementare si executie. 

Auditul de strategie de business este, in sine strategie de business, se realizeaza impreuna cu echipa care o va implementa si are ca rezultat un set complet si coerent de documentatie de strategie de business

Stabileste un meeting pentru discutia unui proiect de audit de strategie de business

Inainte de inceperea unui proces de audit de strategie de business, e nevoie de cateva intalniri prealabile pentru evaluarea si calibrarea proiectului. In 2-3 astfel de intalniri vom avea suficiente informatii pentru a putea face o oferta de proiect completa

Audit de strategie de business

Auditul de strategie de business este strategie de business

  • Procesul implica si lucrul pe documente de strategie de business (daca acestea exista si sunt formalizate) insa mai ales intalniri de lucru cu echipa care va implementa strategia de business respectiva si clarificarea fiecarei etape a acesteia
  • De asemenea, procesul va implica trecerea intregului plan de strategie de business intr-un format actionabil si interactiva (folosesc pentru aceasta software-ul de laa Cascade Strategy)
  • In urmatoarea etapa, procesul de audit de strategie implica identificarea resurselor si competentelor critice necesare pentru implementarea si executiei respectivei strategii in companie si evaluarea acestora in realitate; eventual, propuneri pentru imbunatatirea lor
  • In final, auditul de strategie de business implica o evaluare a planului de implementare si de executie a strategiei si o evaluare a expertizei echipei in acest sens
  • Auditul de strategie de business va livra o varianta de strategie de business complet definita, un set de obiective de business agreate si clarificate, va oferi echipei posibilitatea de a lucra efectiv pe bune practici de strategie de business (in formulare si planificare) si va oferi si un set de 2 traininguri pentru formulare si planificare si, respectiv, pentru implementare si executie de strategie de business.

Intrebari

Intre 4 si 6 saptamani in medie, in functie de dimensiunea si de complexitatea business-ului.

In diverse etape din auditul de strategie de business vor fi necesare informatii de business despre companie, actuale si istorice, documente strategice de business (cele existente), date despre piata etc. 

De asemenea, se va lucra impreuna cu echipa care a creat si care va implementa strategia. Deci vor fi intalniri cu aceasta echipa. 

De cele mai multe ori, sunt necesare si discutii cu alte persoane din companie si, de asemenea, vizitarea locatiilor cheie ale business-ului. 

Un raport de audit de strategie de business cu concluzii si recomandari (un demo al acestui raport va fi oferit inainte de semnarea contractului), 2 sesiuni de training de strategie de business pentru echipa, un plan complet de strategie de business realizat intr-un soft specializat (Cascade Strategy).