Prima pagină » Strategie de business » Optimizare procese business

Optimizare procese business

Adesea poti obtine rezultate de business consistente fara a implementa programe strategice de business costisitoare. Uneori e suficient sa optimizezi ceea ce ai (procese, resurse, fluxuri) si poti obtine salturi consistente de performanta in business.

Optimizarea proceselor de business ar trebui, teoretic, sa fie un proces continuu. Insa realitatea arata ca acest proces este aplicat rar si numai atunci cand procesele de business au ajuns la un nivel de eficienta critic. Din pacate.

Optimizarea proceselor de business este un proiect de consultanta prin care se identifica procesele de bsiness cheie (cele care creeaza valoare), se evalueaza si se propune noi fluxuri de lucru sau nou proceduri prin care aceste procese devin mai eficiente si astfel, business-ul are o productivitate mai mare.

Exista proiecte de BPO/BPM (business process optimization/business process management) axate exclusiv pe reducerea cheltuielilor si a resurselor. Din pacate sunt cel mai frecvent folosite si cel mai incorect aplicate programe de BPO.

In proiectele de BPM se lucreaza cu oamenii, nu cu hartii. Pentru a defini care este fluxul real al unui proces de business trebuie sa vorbim cu oamenii care sunt implicati in acel proces (si, adesea, trebuie sa si vedem acel proces).

Dupa ce toate procesele de business sunt mapate (harta proceselor de business) se ofera solutii pentru cresterea performantelor acestora.

Acest proiect se opreste aici insa este important ca in proiect sa fie implicati si viitorii manageri care vor aduce respectivele schimbari in companie. Adica cei care vor realizar programele de strategy execution.

 

Ce vrei sa optimizezi in procesele tale de business?

Proiectele de BPM au intotdeauna un obiectiv destul de concret. Simplist vorbind, fie doresti sa livrezi un produs /serviciu mai repede, fie mai bine fi cu costuri mai reduse. Care este obiectivul tau?

optimizare procese business

Optimizare inseamna crestere

  • Din pacate a deveit deja curenta expresia de optimizare de business ca eufemism pentru taiere de resurse si cheltuieli. De fapt, optimizarea proceselor de business au ca scop cresterea valorii adaugate pe acele proiecte si nu (doar) reducerea costurilor. Personal nu sunt interesat de proiecte de BPM care ascund de fapt restructurari si taieri de buget. Si nu pentru ca aceste procese nu ar fi necesare in anumite situatii ci pentru ca pur si simplu nu sunt in aria mea de expertiza.
  • Productivitatea sau valoarea pe care un anumit proces de business le poate aduce sunt intotdeauna cuantificabile. Practic, dupa ce avem harta proceselor de business cheie, putem sti concret care este valoarea pe care fiecare proces de business o adauga la produsul/serviciul meu. 
  • Intre teorie si practia este un drum lung de aceea trebuie sa fiti pregatite/pregatiti sa accceptati ideea ca daca un proces de business poate fi optimizat pe hartie cu 50%, atunci in realitate, acel procent poate ajunge si la 10%. Sau chiar nici macar acolo. Diferenta o fac aici mangerii si liderii, care vor immplementa cu adevarat programele de optimizare de procese de business. 
  • Pregatiti-va sa ii implicati si pe ei, cat mai devereme, i pogramele de business process optmization.

Intrebari

Nu pot formula aici nici macar estimari generale. au existat companii la care am realizat un proiect de BPO complet in doar cateva saptamani. La altele a durat luni. 

O estimare corecta (si de timp si de buget) nu se poate face decat dupa o intalnire (fee-free) de evaluare de proiect.

In prima etapa de proiect, voi sollicita doar informatii despre companie si business (lista acestor informatii necesare o vei avea inainte de semnare contract). In cele mai multe cazuri ai deja aceste informatii disponibile in companie.

Apoi vom avea intalniri cu persoanele care sunt implicate in procesele de business cheie din companie.

Vom avea apoi harta proceselor de business cheie si evaluarea performantei fiecaruia. Aceasta va fi prezentata si discutat in echipa.

Ulterior, pe baza concluziilor discutiilor, vom oferi 1-3 variante de optimizare de procese de business (cu mentionarea cuantificata a castigului de performanta obtinut in fiecare caz).

Suplimentar fata de acest proiect (dar recomandabil) ne putem implica si in programe pilot de testare si validar in companie a noilor procese de business optimizate.

Etapa cea mai importanta, de implementare a noilor procese de business la nivel de companie, face obiectul unui proiect de strategy execution

 

Un raport de audit de strategie de business cu concluzii si recomandari (un demo al acestui raport va fi oferit inainte de semnarea contractului), 2 sesiuni de training de strategie de business pentru echipa, un plan complet de strategie de business realizat intrr-un soft specializat (Cascade Strategy).