fbpx
Prima pagină » Strategie de business » Strategie Start-up-uri

Strategie start-up

Cel mai complicat proces strategic este cel de start-up. Aici am cele mai multe necunoscute si cele mai mari riscuri.Insa exista aici si un mare avantaj: lucrez cu antreprenori super-motivati si inovativi.

Strategia de lansare pentru un start-up dureaza 4-6 luni si acopera primele etape in care operatiunile cheie ale afacerii se clarifica si se consolideaza. 

In aceasta perioada se lucreaza foarte mult pe bugete si obiective de business si, de asemenea, un efort intens pe zona de marketing. 

70-80% din efortul strategiei de lansare pentru start-up este dedicat definirii clare a obiectivelor de business pe termen mediu si scurt, a realizarii sistemului propriu de bugetare a resurselor si de urmarire a cheltuielilor si mai ales in definirea si testarea pietei si mesajelor de marketing (value proposition, profil de clienti, mesaje cheie, strategii si planuri de promomvare etc).

Cel mai important este insa acum marketing-ul si aici va fi probabil cea mai mare parte a focus-ului nostru.

In cadrul strategiei de lansare a unui startup se vor clarifica si definitiva instrumente cheie de business:

  • pozitionarea in piata
  • profilul de client
  • definirea produselor / serviciilor
  • strategiile de pret
  • paarteneriate
  • mesajele cheie in strategia de promovare
  • strategia de marketing si comunicare
  •  urmarirea obiectivelor si resurselor

La incheierea strategiei de lansare de start-up trebuiue sa avem un profil de client, un produs si un value proposition confirmate de piata, instrumente de promovare (site, canale de promovare etc) si procese clare de marketing, vanzari si relatii cu clientii si cu furnizorii.

Ce afacere vrei sa lansezi?

Proiectul de strategie de business pentru start-up pleaca cu cateva intalniri (fee-free) in care clarificam cum va fi business-ul tau (obiective, piata etc)  si ne stabilim propriile noastre obiective (cand sa avem prima vanzare, ce resurse sunt disponibile, ce obiective ne asumam pentru primele luni de existenta etc).

Abia dupa ce avem primele intalniri, ne stabilim propriul proiect (contract, fee etc) si incepem efectiv proiectul.

Programeaza aici prima intalnire pentru a discuta proiectul tau.

strategie start-up

Primul salt nu poate fi gresit

Atunci cand pornesti un nou business, la inceput, nu iti poti permite sa faci greseli. In multe privinte, e mult mai greu sa incepi un business de la zero decat sa conduci unul deja stabil.

Strategia de dezvoltare a unui nou business este, de asemenea, foarte putin asemanatoare cu cea a unui business matur. Este mult mai flexibila, mai inovativa si mai putin constransa de metode si tehnici. 

In ultimii ani am invatat ca fiecare nou proiect de start-up este diferit si, in ficare caz, succesul lui depinde de disciplina si de nivelul de implicare al antreprenorului.

Este foarte important ca, la inceput, sa nu facem greseli majore. Ceea ce la un business matur poate fi o greseala care se repara aproape imediat, la un start-up poate fi cauza iesirii din piata sau a blocarii lui. Asadar, strategia unui start-up nu este focusata atat de mult pe ce trebuie faacut ci, mai degraba, pe ce greseli trebuie sa fie evitate.

Intrebari

Sa ai firma (sau structura legala) infiintata si sa ai toate autorizatiile si certificarile necesare pentru a incepe; sa ai un obiectiv de actiune (unde vrei sa ajungi intr-un anumit intervalt de timp); sa stii ce buget ai la dispozitie pentru lansare. Ar fi ideal sa ai structurat si un plan de afaceri minimal (desi nu e obligatoriu).

Dupa ce avem primele intalniri (fee-free) in care discutam proiectul tau, iti voi propune un plan de lucru, obiective de atins si un contract cu preturi pe fiecare etapa.